სადამრიგებლო პროგრამა




                          ადამიანის მოთხოვნილებათა იერარქია                      
















სადამრიგებლო პროგრამა
დამრიგებლის სახელი, გვარი და
საკონტაქტო ინფორმაცია
(საცხოვრებელი ადგილი, ტელეფონი,
   ელ.ფოსტა)
სკოლა (დასახელება, მისამართი,
საკონტაქტო
ტელეფონი, ვებ-საიტი, ელ.ფოსტა):
ნინო მასურაშვილი
599484460
სურამი,ფალიაშვილის 13                  
  masurashvili.nino@gmail.com

 სურამის პირველი საჯარო
27 02 50
დირექტორის სახელი, გვარი
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
განხორციელების ვადა
დამრიგებლობის პროგრამის ძირითადი
მიზნები
დავით ჩადუნელი
VII
19
2014-2015      სასწავლო წელი
პროგრამის mizania jansaRi, ეროვნულ და
ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე პიროვნების
აღზრდა, სასწავლო პროცესის მართვა, მოსწავლეთა
აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი, მშობლისათვის
მოსწავლეთა შედეგების გაცნობა. პროგრამა ემყარება
ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და ხელს უწყობს
moswavleebSi გონებრივი და ფიზიკური უნარების
განვითარებას, ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას,
უვითარებს მას ლიბერალურ და დემოკრატიულ
ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას,
ეხმარება მოსწავლეს ოჯახის, საზოგადოებისა და
სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების
გაცნობიერებაში.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების იდეალების
მიღწევა
 სადამრიგებლო პროგამა ძირითადად დაყოფილია სამ
ნაწილად:
1. პირველ ნაწილში წარმოდგენილია ზოგადი
   ინფორმაცია დამრიგებლის, კლასის, სკოლის,
დირექტორის, პროგრამისათვის განსაზღვრული
ვადების შესახებ;
2. მეორე ნაწილი აღწერს სადამრიგებლო პროგრამის
მიზნებს, მიმართულებებს, მისაღწევ შედეგებს,
კლასთან მუშაობის ფორმებს, დამრიგებლის
მუშაობის ძირითად მიმართლებებს, პრინციპებს;
3. მესამე ნაწილი აღწერს სამოქმედო გეგმას;
დამრიგებლის მიერ პროგრამის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები
სადამრიგებლო პროგრამის სტრუქტურა
კლასთან მუშაობის ფორმები
moswavleebTan saubrebi, konkretul sakiTxTan


sadamrigeblo saaTis მიმართულებები
damrigeblis
muSaobis principebi
dakavSirebiT diskusiebi, viqtorinebis, zeimebis,
eqskursiebisa da laSqrobebis organizeba, cnobil
adamianebTan da, moswavleTa saWiroebebidan
gamomdinare, sxvadasxva specialistebTan Tu
organizaciebis warmomadgenlebTan Sexvedrebis
mowyoba.
    · pirovnuli da moraluri ganviTareba;
    · garemos dacviTi kultura da cxovrebis
       jansaRi wesi;
    · usafrTxoeba da moqalaqeobriv - patriotuli
       cnobiereba;
    · inteleqtualuri da esTetikuri ganviTareba;
üaRzrdis mTlianoba- სaaRmzrdelo muSaoba
  mimarTuli unda iyos pirovnebis fizikuri da
  sulieri ganviTarebisken., fsiqikuri, socialuri
  da sulieri ganviTarebisken. saaRmzrdelo
  muSaobis mTavari fizikurad da fsiqikurad
  jansaRi moqalaqis aRzrdaa;
üSemoqmedi, aqtiuri pirovnebis aRzrda - yvela
  bavSvi unikaluria. isini erTmaneTisagan niWiTa da
  SesaZleblobebiT gansxvavdebian. amitom,
  damrigeblis funqciaa maTSi niWisa da Zlieri
  mxareebis aRmoCena, moswavlis Sinagani Zalebis
  aqtivacia, niWisa da SesaZleblobebis
  gamovlenisaTvis pirobebis Seqmnaa;
ümoswavleTa CarTuloba _ mocemuli principi xels
  uwyobs moswavleebSi pasuxismgeblobisa da
  valdebulebis grZnobis ganviTarebas. damrigebelma
  moswavleTa CarTuloba unda uzrunvelyos
  saklaso cxovrebaSi mniSvnelovani aqtivobebis
  (zeimebi, laSqrobebi, eqskursiebi) dagegmvisa da
  wamoWrili problemebis mogvarebis gziT.
  maqsimalurad unda moxdes moswavleTa interesebis
  gaTvaliswineba. amgvari CarTuloba moswavleebs
  damoukidebel cxovrebaSi wamoWrili sirTuleebis
  mogvarebis unar-Cvevebs gamoumuSavebs da xels
  Seuwyobs Tavisufali pirovnebis formirebas;
üTanamSromlobis principi _ damrigeblis
  urTierToba moswavleebTan unda emyarebodes
  TanamSromlobiTi urTierTobis
  urTierTpativiscemisa da urTierTndobis princips.
  damrigeblis muSaoba mimarTuli unda iyos
  moswavleTa saskolo cxovrebasTan dakavSirebuli
  moTxovnilebebis dakmayofilebisa da maTTvis
  saTanado pirobebis Seqmnisken. damrigeblis
  saubari moswavlesTan Semdegi principiT unda
  mimdinareobdes: "Sen ginda moipovo aRiareba
  TanatolebSi? modi erTad vifiqroT, rogor
  SeiZleba amis miRweva, an ra giSlis xels
  miznisken swrafvaSi?"


სამოქმედო გეგმა
მიმართულებები
მოკლევადიანი ამოცანა
აქტივობები
ვადები თვეების
მიხედვით
1. pirovnuli da
   moraluri
   ganviTareba;
პიროვნული და
ჯგუფის შიგნით
ურთიერთობების
დადგენა, მათი
გაუმჯობესებისა და
სრულყოფის მიზნით;
მოსწავლეთა
ინტერესთა გამოკვეთა
და ინტელექტის ტიპის
დადგენა(გარდნერის
მიხედვით)
მორალური
განვითარების დონის
განსაზღვრა(კოლბერგის
მიხედვით);
ტოლერანტობის,
მოქალაქეობრივი
შეგნების,
ზოგადსაკაცობრიო
ღირებულებების
ჩამოყალიბება;
1. სადამრიგებლო საათი;
2. ექსკურსია;
3. მოსწავლეთა
   მდგომარეობის
   შემსწავლელი
   ცხრილი;
4. დისკუსია-ვინ ვარ მე?
5. ღირებულებებზე
   ორიენტირებული
   კითხვები;
6. ინტერესთა და
   პოიზიციათა
   შეჯახების ტესტი;
7. სოციომეტრია;
8. დაუსრულებელი
   წინადადებების
   მეთოდი;
9. კლასის
   ფსიქოლოგიური
   კლიმატის შესწავლა;
10. მოსწავლის
    დიაგნოსტიკური
    რუკის შედგენა;
11. კლასის


    დიაგნოსტიკური
    რუკის შედგენა;
12. საუბრები
    მშობლებთან;
13. me - pirovneba,
    sociumi Cem
    garSemo
14. urTierToba
    TanatolebTan da
    ufrosebTan
15. tolerantoba
16. adamianTa uflebebi
    da movaleobebi
1.
2. 17. ზogadsakacob-
3. rio ღირებულებები
4. 17. etiketi;
2. garemos
   dacviTi
   kultura da
   cxovrebis
   jansaRi wesi;
ცხოვრების ჯანსაღი
წესისა და გარემოს
დაცვისთვის ზრუნვის
გამომუშავება;
მოქალაქეობრივი
შეგნების ამაღლება;
piradi higiena,
 avadmyofobis
  gavrcelebis
  wyaroebi
sasargeblo sakvebi
 drois organizeba
dRis reJimi
 sportis mniSvneloba
mavne Cvevebis safrTxe
garemos da bunebis
  მოფრთხილება;
პიკნიკი ბუნებაში
    Cemi ezo, Cemi skola,
     Cemi qalaqi/sofeli
    Cemi samSoblo
   istoria
   gamoCenili pirovnebebi
   mniSvnelovani
     movlenebi
   tradiciebi
5. wesebi da kanonebi;
   ლიტ.ღონისძიება
3. usafrTxoeba
   da
   moqalaqeobriv
   - patriotuli
   cnobiereba;
usafrTxoebისა da
moqalaqeobriv -
patriotuli
cnobierebის ამაღლება;


4. ინტელექტუალური da
esTetikuri
ganviTareba;
საჭირო რესურსი
    წიგნების კითხვა,
    კულტურული ძეგლების
    მონახულება(მუზეუმებში,
    თეატრსა და
    გალერეაში წაყვანა)
    ფილმების ჩვენება და
    განხილვა

ოსწავლეთა ეთიკის კოდექსი, სკოლის შინაგანაწესი, ეროვნული სასწავლო
გეგმა, კლასგარეშე საბავშვო მწერლობის ნიმუშები შერჩევით, ანიმაციური
ფილმები, ქართული თუ უცხოური ფილმები, კომპიუტერი, პროექტორი;
.




      დამრიგებლის მოვალეობები და სადამრიგებლო კლასის               პრგრამა

 




              2013—2014  სასწავლო წელი
სურამის #1 საჯარო სკოლ
 ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი   ---- ------         ნინო მასურაშვილი
 სადამრიგებლო კლასი                                                      -----------         X


ეროვნული სასწავლო გეგმა
მუხლი 6. დამრიგებელი
1.        საჯარო სკოლაში ყველა კლასს უნდა ჰყავდეს დამრიგებელი. დამრიგებელი უნდა ასწავლიდეს  თავის სადამრიგებლო კლასს.
2.        დამრიგებლის მუშაობის მიზანია, დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში; დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
3.        დამრიგებლის მოვალეობებია:
ა) გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);
ბ) რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი (დაწყებით და საბაზო საფეხურზე);
გ) დაეხმაროს მოსწავლს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილისხვადასხვა პრობლმის გადაჭრაში;
დ) იყოს შუამავალი მოსწავლს, მშობლსა და მასწავლებეს შორის პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
ე) რეგულარულად მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ  სხვისი თანდასწრებით  საუბარი;
ვ)  საჭიროების შემთხვევაში, შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;
ზ)  გაიგოს მოსწავლის მიერ სკოლის გაცდენის მიზეზი;
თ)  გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი მასწავლებლებისგან მოწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე და დაწეროს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათება. დახასიათებაში აღწერილი უნდა იყოსმოსწავლის ძლიერი მხარეები, მისი წარმატებები როგორც აკადემიური, ასევე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მოსწავლის მონაწილეობა წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში; მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვანი საკითხები, რომელთა გათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის;
ი) მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, დამრიგებელმა უნდა მოამზადოს ინფორმაცია მისი აკადემიური მიღწევისა და გაკვეთილებზე  დასწრების შესახებ.
4.        დამრიგებლის მუშაობა უნდა ეყრდნობა  შემდეგ პრინციპებს:
ა) სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ;
ბ) მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების ამოქმედება და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო  პირობების შექმნა;
გ) მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება -დამრიგებელმა  მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში. დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები;
დ) თანამშრომლობის პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას.
საჯარო სკოლის დამრიგებელმა მუშაობის პროცესში უნდა გამოიყენოს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს (შემდგომში  - სამინისტრო), საჯარო სამართლის იურიდიული პირის  -ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრის (შემდგომში - ცენტრი) და საჯარო სამართლის იურიდიული პირის  - მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ შემუშავებული და/ან რეკომენდებული მეთოდური სახელმძღვანელოები და გზამკვლევები.

სადამრიგებლო საათის თემებისასურველიამოიცავდეს შემდეგმიმართულებებს:

1პიროვნული და მორალური განვითარება – მე – პიროვნებასოციუმიჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან,ტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადასაკაცობრიო ღირებულებები,ეტიკეტითანამშრომლობის მნიშვნელობაცნება -“თანაკლასელი”;  ურთიერთობისას და სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათიმოგვარების გზებიკონფლიქტების აცილებისა და მოგვარების უნარებისგანვითარების აუცილებლობათვითრწმენა – საკუთარ თავსა და ძალებშიდარწმუნებაპატივისცემა – საკუთარი თავისსხვა ადამიანებისროდისვარღვევთ სხვათა უფლებებსროდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?
2. გარემოს დაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი – პირადიჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროებისასარგებლო საკვებიდროისორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხე.გარემოს და ბუნების მოფრთხილებაჯანსაღი ცხოვრების სტილი – რას ნიშნავსეს?
3უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება – ჩემიეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელიჩემი სამშობლოისტორია,გამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესებიდა კანონები;
4. ინტელექტუალური და ესთეტიკური განვითარება – ხელოვნების,ტექნოლოგიური და ინტელექტუალური მიღწევების მნიშვნელობა.
კლასის საათისათვის რეკომენდირებული თემები:

·         ადამიანთა უნიკალობა, ჩვენი სამყარო,ინტერესები,საყვარელი  საქმიანობა.     
·         ბავშვთა უფლებები სკოლაში, ეზოში,ქუჩაში.
·         ბავშვთა ვალდებულებები.
·         პატივისცემა საკუთარი თავის ,სხვა ადამიანების მიმართ.
·         უფლებების დარღვევა. როდის ვარღვევ სხვათა უფლებებს? როდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?           
·         უფლებების დარღვევა იწვევს კონფლიქტებს, ჩვენ შეგვიძლია კონფლიქტების მოგვარება.    
·         ქუჩაში მოძრაობის წესები, გზა სკოლიდან სახლისაკენ, საჭირო ტრანსპორტი, სიფრთხილის გამოჩენა უცნობ უფროსებთან.    
·         საყვარელი ფილმის გმირები, ლიტერატურული პერსონაჟები;
·         გამოჩენილი პიროვნებები, ხელოვნების ქმნილებები, სამეცნიერო აღმოჩენები.
კალენდარული    გეგმა



##
შესასრულებელი   საკითხები
შესრულების
        დრო
შენიშვნა
კლასის კონტიგენტის დაზუსტება,
 ჟურნალის  და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება
სექტემბერი
 წლიური სამუშაო გეგმის  შედგენა                        
სექტემბერი
მშობელთა კრება ორგანიზაციულ საკითხებზე
სექტემბრის ბოლოს
კლასის საათი ორგანიზაციულ
საკითხებზე
სემესტრის
დასაწყისში
მოსწავლეთა გამოცხადების და დაგვიანე-
ბის ყოველდღიური  აღრიცხვა
მთელი წლის
მანძილზე
ინდივიდუალური შეხვედრები  მშობლებთან
მთელი წლის
მანძილზე
მინდა ვიყო ჯანმრთელი ადამიანი, რას ნიშნავს ჯანმრთელი ადამიანი?
ოქტომბერი
საუბარი  ცხოვრების ჯანსაღი წესის შესახებ
ნოემბერი
ცვლილებები, როგორ ვიზრდებით, ითარდებით? რა გვეხმარება ზრდასა და განვითარებაში.
არასტანდარტულ სიტუაციაში ადეკვატური
მოქმედება, სიფრთხილის გამოჩენა უცნობ ადამიანებთან, მათ შორის, ვირტუალურ
 მეგობრებთან.
ნოემბერი
ექსკურსია მუზეუმში
დეკემბერი
კლასის საათი -------------------------------
დეკემბერი
კლასის საათი:
1 სემესტრის შედეგების განხილვა
იანვარი
საუბარი: „იყავით ის, რაც ხართ
იანვარი
ინდივიდუალური საუბრები ასაკობრივ ცვლილებებთან დაკავშირებით
თებერვალი
ვიცხოვროთ მავნე ჩვევების გარეშე
თებერვალი
კოლექტიური სვლა თეატრში
თებერვალი
გართობის საშუალებები: კომპიუტერული
 თამაშები, ინტერნეტი, მათი დადებითი და
 უარყოფითი მხარეები.
მარტი
კლასის საათი_ „ უსიყვარულოდ...“
მარტი
საუბარირა ვიცით ჩვენი    ტრადიციების შესახებ
აპრილი
საუბარი საინტერესო პროფესიების შესახებ
აპრილი
ჩვენი უფლება-მოვალეობები
მაისი
კლასის საათი წლის მოსალოდნელი
შედეგების შესახებ
ივნისი
ექსკურსია ქალაქგარეთ
ივნისი
მიმოხილვა- წლის შედეგების გაცნობა
ივნისი
მშობლებისათვის შედეგების გაცნობა
































 სადამრიგებლო საათის პროგრამა

  სურამის I საჯარო სკოლა
  X კლასი
დამრიგებელი ნინო მასურაშვილი

2013-2014 სასწავლო წელი


პრინციპები, რომელსაც ეფუძნება აღნიშნული დოკუმენტი


>
აღზრდის მთლიანობა

>
შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა

>
მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა

>
თანამშრომლობის პრინციპი

>
ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი
,
მუხლი 6. დამრიგებელი
1.        საჯარო სკოლაში ყველა კლასს უნდა ჰყავდეს დამრიგებელი. დამრიგებელი უნდა ასწავლიდეს  თავის სადამრიგებლო კლასს.
2.        დამრიგებლის მუშაობის მიზანია, დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში; დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
3.        დამრიგებლის მოვალეობებია:
ა) გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);
ბ) რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი (დაწყებით და საბაზო საფეხურზე);
გ) დაეხმაროს მოსწავლს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილისხვადასხვა პრობლმის გადაჭრაში;
დ) იყოს შუამავალი მოსწავლს, მშობლსა და მასწავლებეს შორის პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
ე) რეგულარულად მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ  სხვისი თანდასწრებით  საუბარი;
ვ)  საჭიროების შემთხვევაში, შეხვდეს დაინტერესებულ მშობელს და მიაწოდოს მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;
ზ)  გაიგოს მოსწავლის მიერ სკოლის გაცდენის მიზეზი;
თ)  გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი მასწავლებლებისგან მოწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე და დაწეროს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათება. დახასიათებაში აღწერილი უნდა იყოსმოსწავლის ძლიერი მხარეები, მისი წარმატებები როგორც აკადემიური, ასევე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მოსწავლის მონაწილეობა წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში; მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვანი საკითხები, რომელთა გათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის;
ი) მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, დამრიგებელმა უნდა მოამზადოს ინფორმაცია მისი აკადემიური მიღწევისა და გაკვეთილებზე  დასწრების შესახებ.
4.        დამრიგებლის მუშაობა უნდა ეყრდნობა  შემდეგ პრინციპებს:
ა) სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ;
ბ) მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების ამოქმედება და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო  პირობების შექმნა;
გ) მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება -დამრიგებელმა  მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალება უნდა მისცეს მათ მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში. დამრიგებელმა მაქსიმალურად უნდა გაითვალისწინოს მოსწავლეთა ინტერესები;
დ) თანამშრომლობის პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას.
საჯარო სკოლის დამრიგებელმა მუშაობის პროცესში უნდა გამოიყენოს საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს (შემდგომში  - სამინისტრო), საჯარო სამართლის იურიდიული პირის  -ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრის (შემდგომში - ცენტრი) და საჯარო სამართლის იურიდიული პირის  - მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ შემუშავებული და/ან რეკომენდებული მეთოდური სახელმძღვანელოები და გზამკვლევები.

სადამრიგებლო საათის თემებისასურველიამოიცავდეს შემდეგმიმართულებებს:

1პიროვნული და მორალური განვითარება – მე – პიროვნებასოციუმიჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან,ტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადასაკაცობრიო ღირებულებები,ეტიკეტითანამშრომლობის მნიშვნელობაცნება -“თანაკლასელი”;  ურთიერთობისას და სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათიმოგვარების გზებიკონფლიქტების აცილებისა და მოგვარების უნარებისგანვითარების აუცილებლობათვითრწმენა – საკუთარ თავსა და ძალებშიდარწმუნებაპატივისცემა – საკუთარი თავისსხვა ადამიანებისროდისვარღვევთ სხვათა უფლებებსროდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?
2. გარემოს დაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი – პირადიჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროებისასარგებლო საკვებიდროისორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხე.გარემოს და ბუნების მოფრთხილებაჯანსაღი ცხოვრების სტილი – რას ნიშნავსეს?
3უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება – ჩემიეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელიჩემი სამშობლოისტორია,გამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესებიდა კანონები;
4. ინტელექტუალური და ესთეტიკური განვითარება – ხელოვნების,ტექნოლოგიური და ინტელექტუალური მიღწევების მნიშვნელობა.
კლასის საათისათვის რეკომენდირებული თემები:

·         ადამიანთა უნიკალობა, ჩვენი სამყარო,ინტერესები,საყვარელი  საქმიანობა.     
·         ბავშვთა უფლებები სკოლაში, ეზოში,ქუჩაში.
·         ბავშვთა ვალდებულებები.
·         პატივისცემა საკუთარი თავის ,სხვა ადამიანების მიმართ.
·         უფლებების დარღვევა. როდის ვარღვევ სხვათა უფლებებს? როდის ირღვევა ჩვენი უფლებები?           
·         უფლებების დარღვევა იწვევს კონფლიქტებს, ჩვენ შეგვიძლია კონფლიქტების მოგვარება.    
·         ქუჩაში მოძრაობის წესები, გზა სკოლიდან სახლისაკენ, საჭირო ტრანსპორტი, სიფრთხილის გამოჩენა უცნობ უფროსებთან.    
·         საყვარელი ფილმის გმირები, ლიტერატურული პერსონაჟები;
·         გამოჩენილი პიროვნებები, ხელოვნების ქმნილებები, სამეცნიერო აღმოჩენები.
კალენდარული    გეგმა

##
შესასრულებელი   საკითხები
შესრულების
        დრო
კლასის კონტიგენტის დაზუსტება,
 ჟურნალის  და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება
სექტემბერი
 წლიური სამუშაო გეგმის  შედგენა                        
სექტემბერი
მშობელთა კრება ორგანიზაციულ საკითხებზე
სექტემბრის ბოლოს
კლასის საათი ორგანიზაციულ
საკითხებზე
სემესტრის
დასაწყისში
მოსწავლეთა გამოცხადების და დაგვიანე-
ბის ყოველდღიური  აღრიცხვა
მთელი წლის
მანძილზე
ინდივიდუალური შეხვედრები  მშობლებთან
მთელი წლის
მანძილზე
მინდა ვიყო ჯანმრთელი ადამიანი, რას ნიშნავს ჯანმრთელი ადამიანი?
ოქტომბერი
საუბარი  ცხოვრების ჯანსაღი წესის შესახებ
ნოემბერი
საუბარი ... რა არის ღირსება?
არასტანდარტულ სიტუაციაში ადეკვატური
მოქმედება, სიფრთხილის გამოჩენა უცნობ ადამიანებთან, მათ შორის, ვირტუალურ
 მეგობრებთან.
ნოემბერი
ექსკურსია მუზეუმში
დეკემბერი
კლასის საათი -------------------------------
დეკემბერი
კლასის საათი:
1 სემესტრის შედეგების განხილვა
იანვარი
საუბარი: „იყავით ის, რაც ხართ
იანვარი
ინდივიდუალური საუბრები ასაკობრივ ცვლილებებთან დაკავშირებით
თებერვალი
ვიცხოვროთ მავნე ჩვევების გარეშე
თებერვალი
კოლექტიური სვლა თეატრში
თებერვალი
გართობის საშუალებები: კომპიუტერული
 თამაშები, ინტერნეტი, მათი დადებითი და
 უარყოფითი მხარეები.
მარტი
კლასის საათი_ „ უსიყვარულოდ...“
მარტი
საუბარირა ვიცით ჩვენი    ტრადიციების შესახებ
აპრილი
საუბარი საინტერესო პროფესიების შესახებ
აპრილი
ჩვენი უფლება-მოვალეობები
მაისი
კლასის საათი წლის მოსალოდნელი
შედეგების შესახებ
ივნისი
ექსკურსია ქალაქგარეთ
ივნისი
მიმოხილვა- წლის შედეგების გაცნობა
ივნისი
მშობლებისათვის შედეგების გაცნობა






















                                     





Комментариев нет:

Отправить комментарий